100 asiaa minusta

 


Laitan pari vanhaa valokuvaa ja kerron 100 asiaa itsestäni.


1. Minulla on tumma tukka.
2. Tukkani on aina ollut lyhyt, paitsi ihan pienenä.
3. Minulla on ollut silmälasit 15-vuotiaasta lähtien.
4. Minulla on 3-teholinssit ja lisäksi lukulaseja joka paikassa.
5. Silmälasini ovat jatkuvasti hukassa, kun vaihtelen niitä.
6. Olen horoskooppimerkiltäni rapu.
7. En usko horoskooppeihin.
8. Yritän noudattaa intuitioitani. Aina en muista.
9. Uskon itseeni, mutta myös johdatukseen.
10. Tiedän, että meitä autetaan elämässä jostain.
11. Minulla on 1 lapsi, aikuinen poika.
12. "Omistan" 3 ihanaa lastenlasta.
13. Rakastan Miestäni.
14. Olen erittäin onnellisessa parisuhteessa.
15. Minulla on 3 siskoa. Veli on enkelinä.
16. Olen sisarusparven toiseksi vanhin.
17. Minulla on karjalainen isä ja satakuntalainen äiti.
18. Vanhempani ovat nukkuneet pois.
19. Kaipaan usein äitiäni.
20. Olen asunut lapsuuteni ensimmäiset 7v Kouvolassa.
21. Kansa-ja keskikoulun kävin Siikaisissa.
22. Olen asunut 7:llä paikkakunnalla, myös Napapiirin yläpuolella.
23. Minua ei saisi Lappiin enää millään.
24. Paras asuinpaikka tuntuu olevan nykyinen eli Jyväskylä.
25. Olen ollut hoitoalalla töissä eri puolella Suomea.
26. Työpaikkoina on ollut erään keskussairaalan laboratorio, muutama terveyskeskus, mielisairaala, neuvola, toisen keskussairaalan gastroenterologinen osasto, hammaslääkärin vastaanotto.
27. En ole enää työelämässä.
28. Sairastan neljää perinnöllistä sairautta, mutta suvussa esiintyy vain yhtä noista neljästä. Lääkäri sanoikin, että jonkun on oltava ensimmäinen.
29. Saan ihan hyvin aikani kulumaan kotona.
30. Minulla ei tule koskaan aika pitkäksi.
31. Olen paljon yksin kotona. Miehellä aika lailla työmatkoja ja luottamustehtäviä.
32. Olen hieman erakkoluonne ja viihdyn yksinäni.
33. Olen erittäin huono pitämään yhteyttä muutamaan ystävääni tai sukulaisiin.
34. Kärsin siitä huonoa omaatuntoa, mutta en saa muutetuksi asiaa.
35. Olen aikalailla vetämätön nykyään.
36. Onneksi välillä tulee parempia aikoja ja silloin otan kaiken irti itsestäni.
37. Olen ollut ennen kova ompelemaan.
38. Kun poika oli lapsi, ompelin hänen vaatteensa ja omani. Sekä sukulaisille siinä sivussa jonkin verran.
39. Tilkkutöitä on tullut tehtyä valtavat määrät.
40. Olen antanut kaikki tilkkutyökirjat ja pari mappia ohjeita sekä kankaat pois.
41. Virkattua tuli nuoruudessa niin paljon, etten ole sen jälkeen pitsiä tai pöytäliinaa virkannut.
42. Huovutusta olen harrastanut, sekä kuiva- että märkähúovutusta. Se vei aikoinaan mennessään.
43. Olen ollut paperintekokurssilla enkä pitänyt siitä yhtään.
44. Lasinpuhallustakin on kokeiltu, mutta en pitänyt siitäkään.
45. Olen aina ollut kova askartelemaan ja tekemään käsillä.
46. En muista, mitä kaikkea olen harrastanut.
47. Niinkuin näkyy, olen helposti innostuvaa tyyppiä.
48. Ai niin, akvarellimaalaus ja piirtäminen on harrastuksista ykkönen.
49. Tykkään sisustaa ja tehdä asetelmia joka mahdolliseen paikkaan kotona.
50. Meillä oli olevinaan iso asunto kun muutettiin. Nyt se on ahdas.
51. Oikeammin sanottuna; asunto on edelleen iso, mutta tavaraa on liikaa.
52. Olen varsinainen kirpputorien kiertäjä. Mutta keskustassa ei ole kuin 2 kirppistä.
53. Kerään melkein mitä vaan.
54. Rakastan 50-luvun esineitä ja huonekaluja.
55. Mieheni laittaa meillä ruuan.
56. Meillä käy siivooja kahden viikon välein.
57. Itse siivoilen siinä välissä. Laiskasti.
58. Inhoan imuria. Käytänkin aina lastaa, kun siivoan lattioita.
59. Minä hoidan pyykinpesun. Mies asitanpesukoneen.
60. En tykkää silittämisestä, vaikka minulla onkin kunnon puoliteolliset laitteet.
61. Eniten inhoan silittää miesten pitkähihaisia paitoja.
62. Käymme yhdessä mankeloimassa. Kaikki pyyhkeet ja lakanat mankeloidaan.
63. Meillä ei ole mattoja kuin parvekkeilla, keinutuolin alla ja ulko-oven edessä eteisessä.
64. Verhojakaan meillä ei ole kuin yläkappa keittiössä.
65. Meillä on vieläkin ikkunat pesemättä.
66. Olen kenkä- ja laukkufriikki.
67. En osta paljon vaatteita, koska olen niin ylipainoinen.
68. Painonnousu alkoi, kun sairastuin. Läski istuu kuin tatti luitteni ympärillä.
69. En ole koskaan ollut urheilullinen.
70. En omista lenkkivaatteita, lenkkareita kylläkin kahdet. Niitä ei ole käytetty.
71. Minulla on geelikynnet. En ikinä luovu niistä.
72. Meikkaan enää vähän, mutt aina kun lähden johonkin.
73. Käytän kirkkaanpunaista huulipunaa. Olen aina käyttänyt.
74. Olen värianalyysissä talvi. Olen niin selvä talvi, että olen ollut parilla kurssilla opettajan koekaniinina.
75. Olen aina tietänyt, mitkä värit sopivat minulle. Värejäni ovat kylmät kirkkaat värit ja musta. Talvi on ainoa, jolle musta sopii kasvoja vasten.
76. Nykyään käytän vaatteissä mustaa ja valkoista. Huivit saattavat olla erittäin värikkäitä. Samoin kengät ja laukut.
77. En voi sietää kaksinaamaisuutta enkä mielistelyä.
78. Olen uskaltanut aina puolustaa omia ja työtovereiden oikeuksia esimiehille. Siksi olen ollut melkein joka työpaikalla esimiesten hampaissa.
79. Olen empaattinen.
80. Olen herkkä ja itken helposti.
81. Nauran myös herkästi. Karjalaiset tätini olivat samanlaisia.
82. Hermostun harvoin.
83. Minulla ei ole enää pitkää pinnaa tehdä isoja käsitöitä.
84. Olen aina ollut sellainen, että kaikki pitää saada äkkiä valmiiksi.
85. Kun olin työelämässä, olin tosi nopea tekemään töitä. Samoin kotona kaikki hoitui hetkessä.
86. Nykyään olen hidastunut ja nautin kiireettömistä päivistäni.
87. En pidä melusta.
88. Melun tähden en halua käydä elokuvissakaan.
89. En katso TV:tä.
90. En polta tupakkaa.
91. En käytä alkoholia.
92. Teen aina sängyssä illalla sudokuja.
93. Ennen luin paljon kirjoja, nykyään en. Mutta olen nyt päättänyt ostaa kirjan.
94. En juo kahvia.
95. Teetä juon kylässä ja joskus kotona.
96. Nyt väsyttää. Eikö tämä jo lopu.
97. Nukun joka päivä päikkärit.
98. Nyt lyö tyhjää...
99. Herään joka aamu ennen puoli viittä ja luen sanomalehdet.
100. En pidä kesäkeitosta. Sainpas täyteen.

Jaksoiko joku lukea loppuun ?? Saa tunnustaa, jos ei jaksanut.

 


Olen saanut JaanaElinalta tämän ihanan tunnustuksen blogista Aika on taikaa.

Minusta upeita ja rakastettavia blogeja on paljon. Tuon 100:n listan miettimisen jälkeen en jaksa enää jakaa tätä tunnustusta yksittäisille blogeille. SE KUULUU KAIKILLE, JOIDEN BLOGIEN KANSSA OLEN TEKEMISISSÄ!! OTTAKAA VASTAAN !!!




Kiitos kaikille lukijoilleni, kommenoijille ja vierailijoille!!



Sateesta huolimatta ihanaista viikonloppua teille hyvät blogiystävät :)