Et lite smart maletips

Jeg maler ofte og en del mindre og pirkete ting som må snus og vendes på mange ganger i løpet av maleprosessen.



Jeg har laget meg et lite hjelpemiddel som gjør det noe enklere for meg.  Jeg kjøpte en *"snurre" plate på Ikea som jeg tror er beregnet å sette TV på.  Den snurrer i alle fall rundt.  Oppå la jeg en plate slik at en pinnestol står støtt.  Egentlig kan jeg fint legge store ting på også - har for eksempel brukt den da jeg malte et rundt bord og det fungerte veldig bra.





Nå kan jeg stå på en plass og dreie tingen rundt slik at jeg kommer til med kosten på alle kanter.  Det er jo ikke alltid man kan ha prosjektet midt på gulvet og selv går rundt.  Så får stolen gå rundt i stedet da - og jeg finner lett alle de umalte flekkene! 



Forøvrig har jeg forsøkt meg på den turkis-grønne fargen jeg kjøpte etter inspirasjon av de gamle skuffene. 

Den blir nydelig.  Stolen hadde jeg bare en av så den fikk bli prøveklut.  Jeg klarer ikke å få riktig farge på bildene pga lyset der nede i malerommet.  Fargen er ikke så blå som på bildet, mer turkis,grønn,grå,blå - hvis noen skjønner hva jeg mener.





Forøvrig fant jeg noen inspirerende bilder i boken "Norges Vakreste Sommersteder" med lignende farger! Så lekkert om sommerlig!