Nesten gratis putevar!





På et loppemarked for en stund siden kjøpte jeg en del tekstiler på posesalg.  Blant stoffene var en blå-rutet lakenpose i behagelig bomull.  I dag lå stoffet rett foran meg (igjen...) på vaskerommet, og jeg fikk ideen å sy putevar av det.  



Jeg rev av sømmene, klippet til, og sydde tre store gode putevar med konvolutt-lukking.  


På mange putevar som følger med sengesett er konvolutten alt for liten, så puten tyter ut i løpet av natten.  Siden jeg hadde godt med stoff sydde jeg dem med god overlapping.  Dessuten liker jeg at putevarene har en kant rundt - så det ble det også. 






Tre putevar fikk jeg ut av lakenposen - og det nesten gratis også.  En liten kveldsstund ved symaskinen tok det,  så var det gjort.  Jeg som hadde sett det ligge der så mange ganger uten å gjøre noe med det.  






Disse kan jeg fint blande med alt det andre blå og hvite sengetøyet jeg har fra før.  






Nå er det sengetid - så god natt og sov godt!